söndag 3 mars 2013

Ännu ett bröllop!

Lillebror fick sin Mia i Nikkaluokta kapell, lördag den 23 februari. Ett vackert vinterbröllop och en härlig fest.

Vi kom upp till Kiruna dagen innan, hämtade tårtor, fixade systembolaget, betade av ärenden på stan och hämtade Elsa och Olle på dagis. Det var snudd på höjdpunkten för Clara att få se kusinernas dagis. Och jag önskar innerligt att man kunde hjälpa till med sånt oftare. Dels är det ju supermysigt och sen vet jag av egen erfarenhet hur värdefull den hjälpen är.

Fredrik och Mia var uppe i Nikka och fixade med det sista förberedelserna. Vi åkte hem med barnen och började förbereda för middag. Mias familj gjorde entré och vi hade ett skönt häng sådär kvällen innan den stora dagen. Efter middag åkte vi "hem" till hotellet, bäddade ner oss i sängen och käkade godis framför TV tills det var dags att sova.

Bröllopsmorgonen var helt fantastisk. Jag bländades av morgonsolen när jag knatade iväg till Stinas salong för att få håret fixat. Både jag och syrran styrde upp frisyren där och vi hade äran att ha bruden som sällskap. Mia fick en fin flätad frisyr och jag och Ulrica fick lockar, volym och en lätt uppsättning.

Väl  uppe i Nikkaluokta kändes det inte helt nödvändigt med en uppstyrd frisyr. Där var det storm och duggregn. Till kapellet var det en lång promenad längs med skoterspåret och efter att ha kämpat sig upp dit och sen tillbaka blev det som det blev med frisyren.

Ett vackert bröllop som sagt. Jag var så nöjd när jag klev på flyget dagen efter och vi återvände till Stockholm.

Jag litar på att Ella fick många bra bilder som man kan få ta del av för jag lyckades dåligt med det.
Den sista bilden den dagen var iallafall denna. Klockan är morgon och vi har åkt skoter hem. Tilltufsad men nöjd och jag tycker så mycket om min Greta klänning!

Inga kommentarer: