lördag 30 mars 2013

För ett år sen

Det gör ont ända in i själen att inte få vara i Kuoksu och fira påsk i år. Men det blir väl påsk även nästa år och då SKA vi vara i byn som vanligt! I år blev det som special eftersom det kom en flytt emellan. Det är fantastiskt att komma i ordning i huset, absolut. Synd bara att det blev just precis nu. Jag ser med ytterst mogna och vuxna ögon på detta och tar denna påskafton till att packa upp!

Jag ignorerar att även jag skulle vilja lägga mig ner och sparka med benen och lägga mig med huvudet under kudden och sura, säga att det är ORÄTTVIST att inte vi får träffa kusinerna. Det är ORÄTTVIST att inte vi får vara med på pimpeltävlingen i Kuoksu, åka skoter, skidor och vara påskkärringar i byn. Det är ORÄTTVIST! Jag ignorerar detta och försöker moget förklara denna orättvisa för en femårig liten Clara som upprepar dessa fraser i mitt öra om och om igen.

För ett år sen, påskafton. Clara och mamman där de trivs som bäst - i Kuoksu!



Inga kommentarer: