tisdag 19 februari 2013

Hummer i helgen

Efter ännu en hektisk vecka i förra veckan väntade en skön fredag. Jag hade sen länge en bokad tid hos Stockholm Make Up Institute. En fem timmars renovering helt enkelt. Jag fick nya slingor, blev klippt och fick en stylad frippa. Efter det en grundlig make up med en massa schyssta tips och sen shoppade jag en del av produkterna hon kletade på. Jag drack en massa gott kaffe, läste skvallertidningar och bara tog igen mig.

Clara tyckte att jag såg ut som en annan mamma när jag hämtade henne på dagis, men en väldigt snygg mamma.

Renita och Amal kom förbi och senare på kvällen åkte vi till Nombre och avslutade kvällen på Berns. En bra början på helgen.

Vi fortsatte helgen med mys. Petri tog med barnen på badhus och jag styrde upp här hemma. Det är till och med roligt att städa när man får göra det helt själv. Musik på hög volym och sen bara röja och ingen som går efter och förstör ordningen. Skönt att få lite ordning, helst med tanke på att hela Petris familj var på ingång.

Vi sågs hela gänget på Långbro Wärdshus, åt en härlig middag och firade att svärfar nåt pensionsålder. Petri gillar att överraska och kvällens surprise blev hemfärden. Utanför väntade en 10 meter lång Hummer. Hela familjen i en och samma bil, rätt praktiskt.

Det blev alltså lite champagne och en raggarrunda på stan innan en eftersläckare hemma hos oss.

Söndag ägnade vi oss åt husfix. Vi flyttar in snart!! Ofattbart, läskigt men framförallt grymt kul!

Inga kommentarer: