lördag 30 mars 2013

Funderar lite...

08:34, Påskafton. Jag har druckit tredje koppen kaffe, ätit en ostsmörgås, kollat vad som hänt på Facebook, funderat på vad vi ska ha för typ av utemöbler på vår altan, kollat runt lite, känt av lite, funderat.

Vart ska man ha köksbordet. Mattor... vad är snygga mattor... Funkar det att ha kaffemaskinen där i hörnet. Måste köpa handdukskrokar och toapappershållare. Vi har inga fönsterbrädor, kan man inte ha blommor då... Vad ska vi ha för signal på dörrklockan. Shit, kommer jag ihåg koden till larmet...

Persienner, det är rätt bra å ha. Jobbigt när grannarna ser rätt in i sovrummet. Och snart är bastun färdig. Tänk första badet i egen bastu. Lycka!

Vi har flyttat in nu, i nya huset. Jag vaknade prick 06:34, precis som igår. Klarvaken och utvilad. Försökte tvångs-somna-om, det gick inte. Istället låg jag kvar i sängen och funderade, när jag lyfte blicken möttes den av en finlandsbåt som gled förbi Torsbyfjärden. En rätt trevlig vy så där i arla morgonstund.

Lägenheten är tömd. Vi lämnar stan och påbörjar ett nytt äventyr!

1 kommentar:

Anne sa...

Lycka till husägarna!!!