onsdag 13 mars 2013

"Ledig"

Förra veckan alltså, vilken vecka! Jag tränade fyra pass på gymmet, två långpromenader, en mysig tjejmiddag hemma hos Amal, shopping, en tur till Väddö på byfest och soffhäng, kvalitetstid med vänner och Jörgens goda köttfärssås. Och jag hann jobba från tidig morgon, äta lunch och till och med tid för fika på jobbet. Ingen stress och när man kom hem och öppnade dörren så var allt liksom på samma ställe som det var när jag gick hemifrån, rent och städat och jag fick lust att köpa tulpaner. Så det gjorde jag också. Färska blommor i ett nystädat hem, det är som grädde på moset det!

Jag var man och barnfri lördag till torsdag. En ovanlig men bra vecka. Än bättre blev det när familjen äntligen kom hem. Då var jag full av ny energi och en lite gladare och lite bättre mamma som hade utnyttjat varenda sekund av den "lediga" tiden. Jag saknade såklart småtrollen så jag gick av då och då men jag njöt minst lika mycket. Bara en sån sak som att få sova  heeelt ensam i sin stora säng och jag kunde somna på spikmattan varje kväll och vakna utvilad och som ny.

Man behöver såna här veckor ibland eller åtminstone nån dag då och då för sig själv, det piggar upp!

Och nu laddar vi för kalas i några dagar. Imorgon fyller våran fina Frallis två år och på fredag är det dags för prinsessan att fylla fem. Hjärtegrynen, så stora det blir!

Clara önskar sig en levande katt, en som är på riktigt men det kan funka med en som är ungefär som på riktigt. Och Frank önskar sig biiiiiiiilar. Jag tror att jag lyckades uppfylla båda önskningarna idag på shoppinglunchen.

Nu dags att paketera bullarna som jag bakat.

Inga kommentarer: