måndag 12 november 2012

Norpan

Vi har en liten "Norpan" här hemma, en sån liten "klepto" mus som är polare med Doktor Snuggles. Hon norpar rätt ofta i min sminkväska nuförtiden. Mest HELA tiden. Så fort hon får chansen så är fingrarna nere och norpar nåt i den där väskan. Och när jag kommer på henne håller hon krampaktigt i min puderdosa och ber om att i alla fall få lukta lite. Det är "oris" att jag får sminka mig på morgonen och det är "oris" att jag är vuxen och det är "oris" att jag får ha högklackat. Det mesta är orättvist, ja eller "oris" som kompisarna på dagis säger. Men mest av allt är det orättvist att inte Clara får härja fritt i min sminkväska och faktiskt också pudra och måla och piffa.

Lördag morgon var jag lite trött efter en härlig tjejmiddag kvällen innan. Jag orkade inte inte stå emot och när Clara frågade om hon fick titta lite i den där väskan så sa jag kör på! Och det gjorde hon...

Hon tycke även att jag skulle fräschas upp en aning och drog på med att färglägga min näsa i en väldigt rosa nyans, välsotade ögon och resten av ansiktet i regnbågens alla färger. Ja, vad gör man inte... Hon var i alla fall en mycket nöjd och lycklig tjej just då!

Inga kommentarer: