torsdag 11 oktober 2012

Villa UFo

Vår arkitekt har tilldelat projektet med vårt hus "Villa Uitto", han glömde visst att fru Fors också tänkt flytta in och för all del äger halva huset. Min benämning på projektet är således "Villa UFo". Fränare och mer rätt och riktigt.

Det går bra med projekt Villa UFo, får man väl ändå säga. Det är mycket jobb, väldigt mycket jobb. Det kommer ta tid och det kommer bli svettigt på alla håll. Men jag tror att det kommer bli så bra! Jag tror till och med att vi är rätt överens om hur vi vill ha det. På den punkten brukar vi inte krångla nåt vidare värst. Tycker rätt lika och Petri är så pass klok att han förstår att det inte är nån större idé att tycka nåt annat heller. Nääee men skämt å sido så samarbetar vi nog som bäst på inredningsplanet.

Till helgen inspirerar vi oss på Villamässan, framför allt inspiration när det gäller kök. Jag är nog hyfsat med på vad jag vill ha, det är vissa detaljer och smarta lösningar vi söker inspiration efter. Hoppas på att kunna spika sånt i helgen. Och möjligen köksleverantör. Vore fint.

Det rivs och bökas runt en del i vårt hus men snart börjar finliret!


Inga kommentarer: