söndag 7 oktober 2012

Förra helgen

Förra helgen var vi i byn. Clara testade sin lingonplockare och Frank la sig i lingonsnåren och ÅT, lingon var tydligen en hit. Kusinerna Elsa och Olle var i stuga över helgen, som Clara har längtat efter Elsa. Dom har sin fajter men oftast går det bra. Clara kan tycka att Elsa inte lyssnar, det är visst därför det blir osämja emellanåt. "Elsa gör ju inte alltid som jag säger, men hon är ändå min bästa vän" meddelade Clara när jag frågade varför dom bråkade. Elsa är en tuffing men det kan nog vara hårt att vara den mindre. Och Clara är noga med att berätta att hon faktiskt snart fyller fem år och Elsa fyller bara fyra. Det blir ett himla liv om man råkar säga lilla Clara. För hon är ju faktiskt STOR! Jaaa... det är i alla fall väldigt roligt att tjejerna är så pass jämngamla, dom kommer ha mycket kul ihop. Och Frallan och Olle, dom är ju precis jämngamla. Det lär bli ett fräsigt par misstänker jag. Och där hakar Lovisa på, hon är ju med i ligan som är födda 2011. En farligt busig kusin trio.

I Kuoksu blev det såklart att rida också. Och titta till övriga djur, släppa ut hönsen på morgonen och sånt. Och älgjägarna lyckades bra i skogen så vi åkte inte hem med endast lingon i bagaget, en älgfilé fick också plats.














                                                                                   



..

Denna helgen var vi i Stockholm. Lagade till älgfilén som var så god att man nästan började gråta. Clara blev på riktigt arg när köttet tog slut. Vi har shoppat lite nytt till Claras garderob, allt i rosa eftersom hon var med och bestämde vad som skulle inhandlas. Vi har varit på dop, fikat en massa på olika håll och hälsat på nya kusinen Misha i Tyresö. Vi lyckades även med att äta söndgasbrunch på Haga Forum, UTAN att bli utslängda. Frank jobba på bra för att få oss portade men jag tror att vi vågar återvända en annan gång. Inom kort är helgen slut och jag påbörjar min fjärde arbetsvecka. Hej vad det går!

Inga kommentarer: