lördag 13 oktober 2012

Rätt igen!!

Kan inte släppa det här med charaderna. Det är ju det man måste göra med sina fyraåringar. Herregud så jag skrattade. Dom beskriver såklart saker helt oväntat och oväntat bra. På ett helt oförstört och eget sätt. Nu har jag ju glömt alla de roliga. Men det kom många oerhört bra imitationer på olika typer grejer, djur, frukter etc.

En sköning var när Clara klockrent gjorde en häst som galopperade. Jag gissade på häst och Clara utbrast "JAAA mamma, bra, helt rätt!" Sen visar hon sitt kort och det är en bild en skyffel. När jag påpekade att det inte var en häst på bilden säger hon "Ja men du får ju tänka på att man skyfflar hästens bajs med den, så tänker man" Öhh, jaha. Jaja vi går vidare.

Clara sträcker ut handen och börjar blippa med fingrarna precis som om hon zappar med en fjärrkontroll. Och jag utbrister "fjärrkontroll!!" "Bra mamma, rätt igen!!" När jag frågar om det verkligen var rätt visar hon bilden och den föreställer en soffa... Sötgrynet. Det är inte helt lätt med charader, men kul!

Inga kommentarer: