torsdag 4 oktober 2012

Gymkort eller inte..

Det blev ingen träning den här vecka heller. Det där gymkortet man har, det känns som en mycket dålig investering. Blir det inte bättre lägger jag nog ner sponsringen till SATS. Tänk om den femhunkan gått in på sparkontot varje månad man inte tränat istället. Det hade blivit ett par nya höststövlar, vinterjacka och en massa prylar vid det här laget. Usch, ångest.

Och ångest för att jag verkligen behöver träna, behöver bli stark, behöver bli smal. Jag var och ryckte i mina favvo jeans igen. Kollar in dem ibland och längtar. Nu var det sjukt längesen jag kom i dem. Och just nu känns det som att det aldrig kommer hända igen. Idag åt jag ingen kanelbulle i alla fall, på bullens dag och allt. Det serverades såklart på jobbet men jag tackade vänligt men bestämt nej. Till lunch blev det sallad och till kaffet lät jag kakpaketet stå orört. Kanske man kommer nån vart med att hoppa det där onödiga sockret, vissa dagar i alla fall.

Ger nästa vecka en ny chans. Om jag åtminstone får till ett träningspass så är det ju en kraftig förändring. Så får det bli!

Inga kommentarer: