fredag 12 oktober 2012

Charader och Tacos

Charader och Tacos blev det till fredagsmyset idag. Clara har plötsligt kommit på att Tacos är lite fest så jag var väääärldens bästa mamma när jag uppfyllde hennes önskan och gjorde just det till middag. Och en Tacofrossa kan man väl gå med på då och då. Rätt gott med egen försvinnande god gucca, ja guacamole. En schysst köttfärsröra och gärna egen tomatsalsa. Idag blev det köpes sås men egen gucca.

Kom att tänka på guccan vi fick på mexikans restaurang i New York förra året. Som gjordes á la minute vid bordet i en gigantisk mortel. Åhhh...













......
Jag åkte in till jobbet idag endast för att vara med på ett möte, klar vid lunch. Då hämtade Petri upp mig och vi åkte mot Älvsjö och villamässan. Vilket crap! Vi gled in mycket förväntansfulla, redo att hitta vårt kök, bestämma oss för en leverantör, få massor av inspiration och idéer. Och vi fick, INGENTING! Det var visst inga köksvisningar på denna mässa. Tröttsamt. Kollade in olika varianter på bastu, spanade olika typer trappor, vilket vi behöver mellan över och undervåning. Jag köpte inredningstidningar till bra priser och Petri pratade värmepumpar med nån tomte. Inte så värst givande besök.

På väg hem hamnade vi av nån outgrundlig anledning i Västertorp, på Störtloppsvägen 20. Petri fixade nåt ärende och jag tänkte passa på att handla mat. Råkade istället gå in i en mycket trevlig barnbutik - Jag leker träd. Vilket mysigt ställe, åk dit om du av nån outgrundlig anledning hamnar i Västertorp!
Det är inte bara en mysig affär dom verkar ha fina evenemang för barn på helgerna. Imorgon konsert med krokodilorkestern, nästa helg får man komma dit och bygga en robot. Det pysslas och fixas och donas. Det kommer vi testa nån gång.

Jag köpte spel, familjecharader och bajsspelet. Clara tyckte om båda men charader var verkligen en hit! Hon rev av en 20-30 charader under kvällen och lär väl ha träningsverk imorgon av allt charadande.

Inga kommentarer: