söndag 26 augusti 2012

Spontanskiva


Det blev en spontankräftis ikväll, en väldigt liten en men ändå. Vi, familjen och Tompi och sen slirade Limpan in på kaffe och efterrätt. Clara gillar kräftor, rätt mycket, det är kul! Men bäst var nog ändå partyhattarna på denna fest, som hon såg till att vi inte tog av oss i onödan. Det blev svenska kräftor från Söderhallarna, små men helt ok.

Västerbottenpaj special till förrätt. Den gör man ungefär som vanligt men man laddar på broccoli, sparris, tomater och spenat mot slutet av gräddningen. Och jag blev plötsligt sugen på gazpacho, alltså en kall tomatsoppa. Så det fick vi också en liten. Den gjorde jag på vattenmelon idag och tomat och chili och salladslök och lite annat. Gott men jag hann inte lägga ner den kärlek som behövs för det där lilla extra. Hade velat ha en bitigare smak ,lite mer drag.

Och sen kräftor. Jag tycker det är lite jobbigt med kräftor. Visst är det gott, men så mycket meck för typ ingenting. Jag ser inte riktigt det där mysiga med att slabba runt, sörpla och grisa på, som många tycker hör till. Men visst är det kul med kräftskivor, ännu roligare om någon skalar kräftorna åt en. Jag hade en sån bra person vid min sida idag och då blir det genast mycket godare!

Nu sover familjen och jag ska nog också ta och göra så.




Inga kommentarer: