lördag 11 augusti 2012

Bra middag

Mysigt med en gravidmage, vackert, liksom rofyllt och strålande. På andra..

Jag har ju aldrig känt nåt av det där under mina graviditeter. Kanske därför jag känner att det räcker så bra nu, inga fler barn. Nog hade det varit mys med en bebis till om nåt år men nä...

Igår hade vi Henke och Ludmila på middag. Ludmila var så där fiiiint gravid och utstrålade ett sånt där mysigt lugn som bara gravida kan. Vi grillade brasiliansk oxfilé för att Ludmila skulle känna sig hemma och Henke fick möjligen en hemma feeling av ett redigt bastubad, vedeldad såklart!

Vi åt svenska kräftor och en bit ostpaj till förrätt. I pajen gojsade jag i fyra sorters ost. Gött!
Sen låg då den brasilianska oxfilén på grillen. Till den gjorde jag en portvin och balsamicosås, picklad rödlök, het avocadoröra, grillad majs, kryddsmör med basilika och vitlök och en somrig potatissallad med sparris och goda grejer. Och rödvin såklart. Till efterrätt en hallonmousse grunka, typ tårta toppad med ett helt gäng jordgubbar och hallon. Vi blev mätta.

Och Sverige till handbollsfinal mitt i middagen, fantastiskt ju!!

Inga kommentarer: