lördag 18 augusti 2012

Annorlunda

Veckan som varit har varit annorlunda, mycket annorlunda. Jag har varit utan mina småknottar och den stora knotten i FYRA dagar! Fyra dagar helt för mig själv. Det är en märklig känsla att vakna ensam, sovmorgon, lugnt, tyst. Kokar kaffe, lyssnar på radio, äter frukost och allt är väldigt stilla, nästan för stilla. Men skönt.

En annan frän grej är att när man städar så är det städat, hela tiden och även när man kommer hem efter att vara borta några timmar så är det städat och man behöver inte plocka grejer och elda runt hela tiden. En väldigt lätt tillvaro. Men jag saknar ju dem så jag går åt när dem är borta. Bästa känslan sen när familjen är åter!

Jag har använt varje minut på ett bra sätt. Fixat här hemma, sovit ut, uppdaterat jobbgarderoben och lite ny onödig uppdatering bara för att det är kul att shoppa. Bokade en SPA pedikyr men orkade inte stressa dit så jag bokade av, det var också skönt. Såsade på hemma istället och ordnade egen manikyr och pedikyr.
Och jag har fått fyra toppen kvällar ute med goa vänner, nästan bäst!

Och ikväll blir det final med 40 års skiva ute i skärgården. Söndag ägnar vi oss nog åt återhämtning!

Inga kommentarer: