måndag 5 december 2011

Värmer på kaffet igen då...

Värmer kaffe. Det är väl femte gången koppen åker in i mikron nu. Hinner inte längre än så, sen kommer nåt emellan. Vanligtvis Frank. Det är en sån dag idag... Jag får inte göra nåt. Kokade pasta till mig själv med en hysterisk Frank som röck mig i byxbenet hela tiden. Lätt stressande. Överkokade pastan, råkade hälla i tapenad istället för pesto och upptäckte först efter att ha hyvlat flera kilo parmesan att den var möglig. Försökte sen äta med Frank i famnen, gick bra trettio sekunder sen tyckte han att jag fokuserade på fel saker. Han såg det inte som nödvändigt att jag skulle äta när jag kan sjunga imse vimse spindel eller öva på att klappa händer istället.

Nu ligger vi på golvet och kollar värdelösa barnprogram. Det verkar i alla fall OK att jag pysslar med telefonen stundvis, läser bloggar och bloggar själv. Det tycker Frank är OK. Bara jag slänger ett öga på TVn ibland och säger "ååå, titta!". Ligga på golvet passar i och för sig bättre än att bära runt på 11 kg bebis när man har ryggskott.

Det smällde till precis innan vi skulle kliva på Finlandsbåten. Åkte över till Helsingfors över helgen. Jag lyckades få en akut tid till naprapaten innan avgång. Mycket tursamt annars hade jag suttit i rullstol hela helgen. Det blev bättre men långt ifrån bra. Ska på ytterligare en behandling senare idag.

Skiter i kaffet nu, ska istället trötta ut unge herr Frank i en busig lek. Förhoppningsvis slocknar han efter det och jag kan ta en dusch och hänga tvätten som ligger och väntar.

Inga kommentarer: