tisdag 27 december 2011

God morgon världen!

Kanske ska väcka Frank så jag får lite sällis. Vaknade 05.30 och kan inte somna om... Pappa har nog varit upp en sväng, känner en härligt ljuv kaffe doft som sakta sprider sig i huset. Inte ofta jag vaknar innan barnen och utan att nån av dem "tvingar" upp en. Rätt skönt ändå, gillar tidiga mornar ändå, även fast jag ogillar dom. Alltså är sjukt morgontrött men när man väl är uppe i ottan är det en härlig stund. Lugnet före stormen liksom. Allt sover och börjar sakta vakna. Ett fint lunk och den där kaffepannan som sprider ljuva aromer. Det ger harmoni.

Drar på raggsockorna och morgonrocken och smyger iväg tror jag. Pappa ligger säkert på kökssoffan med benen i kors och snarkar. Han har med all säkerhet hunnit med några kaffekoppar och möjligen en morgonsnus vid det här laget. Kan vara så att han redan är ute också. Jag kliver upp nu. God morgon!

Inga kommentarer: