torsdag 8 december 2011

Bästa dagen

Bästa dagen denna vecka! Ryggvärken börjar ge sig. Tackar allra ödmjukast för det. Fy fan alltså, jag har haft så ont! Ont gör det fortfarande men hundra gånger bättre. Och det efter ett gäng Voltaren tabletter, flera kilo liniment, finskt starkt liniment. Varm vetekudde hela hela tiden och tre behandlingar hos världens bästa naprapat, Anna Hanfot! Jag hinner med en behandling till innan jullov och det borde göra susen. Igår fick jag dessutom rygg och rumpa fullpepprad med akupunkturnålar, och min kropp svara tydligen mycket bra på det. Tack alltså, tack!

Och så Teresia på det! Mysdag.

Vi ses ungefär en gång per år då hon lämnar Australien och kommer hem för ett tag. Hon är en busy lady så jag är glad att jag fick nästan en hel dag med henne. Jag hade inget hemma, inget att bjuda på, tom kyl. Mycket dålig tajming. Muffin kan man väl alltid svänga ihop, så med Frank på höften (vilket min naprapat har förbjudit, men ja, vad gör man) så just svängde vi ihop hallon och blåbärs muffin. Och när hennes lunchdejt blev inställd tog vi istället en prommis ner till Våg och åt sushi. En latte to go på väg hem och hämta Clara på dagis. Clara visade alla sina musikinstrument och spelat några låtar innan det var dags för Teresia att dra vidare mot nästa dejt.

Och nu ska jag runda av denna bästa dagen med årets Blossa glögg, vilken jag tänker inta med min man. Ja nå sanoma niin sitten, tack å hej!

Inga kommentarer: