torsdag 15 december 2011

En aning minneslucka

Bo Kaspers i måndags var precis så mysigt som jag trodde, måste damma av mina gamla skivor. Längesen jag lyssnade på Bosse och grabbarna, gillar stuket.

Undra vad som hänt sen i måndags?...

Lucia såklart, man kan inte få nog av sötgrynen och deras luciatåg. Clara var rätt besviken på att man faktiskt inte åkte nåt tåg, "vi stod bara där mamma, utan att åka tåg" Annars en nöjd tjej. Hon stod tätt intill pepparkakskompisen Lucas, tryggt och bra. Själv var Clara en tomte. För första gången på något dagisframträdande så sjöng hon! Det var stort för Clara OCH för mamma... Hon övar alltid alla framträdanden här hemma och kan alla sånger utantill och älskar att showa. Men sen blir det ju så nervöst när alla mammor och pappor tittar på.

Mmmm... sen firade vi inte så mycket mer lucia än dagisfirandet. Har minneslucka resten av den dagen tror jag. Jo, Anne och Sheana var förbi, dem hängde på och kollade luciatåget och hälsade på en sväng.

Onsdag, det var väl igår. Också minneslucka, dagarna bara passerar, usch. Inget speciellt antagligen, julshoppade nog lite. Jo såg fram emot att träffa Linda men hon kom inte, jobbade. Men Henke och Liam kom, Clara tyckte Liam var en cool kille.

Idag är det väl ändå torsdag. Jag har varit på andra naprapatbehandlingen för denna vecka, femte för den här svängen med ryggskottet. Och äntligen börjar det ge sig, måste ge sig snart, orkar inte. Och en julklapp köpte jag också. Sen bara bus och stoj här hemma. Petri är på julbord, dom kvällarna är ruggigt jobbiga. När han inte kommer hem alls innan barnen somnar. Men nu sover skruttisarna. Jag har legat 10 minuter på golvet, vilat ryggen och slängde ett öga på TVn. Kollade "Här är ditt kylskåp" och gillar Erik Fröderberg skitmycket, han är inte bara söt, han är rolig i köket. Skulle vilja äta hans mat.

Efter det glögg, några vändor in till Frank som vaknar när nappen åker ut och han vänder sig i sömnen. Plockade undan, tände ljus, läste en gammal Amelia och nu punkt och in i duschen för att sen somna på spikmattan. Punkt.

Inga kommentarer: