söndag 18 december 2011

Frukostsamtal

Lördag morgon, frukost och sköna samtal med Clara. Lite så här...

"Frank tror bara att jag dricker varm choklad. Meeen egentligen dricker jag kaffe!"

"Cillan och Petri (Petri är inte ens med men Clara tittar på en tom stol och låtsas prata med honom). Kommer ni ofta hit till den här trevliga restaurangen?" Och hon skålar mot den tomma stolen med sin choklad mugg, rosa handskar på och med lillfingret spretande, precis så där som när man dricker tjusigt.

Vi sitter och äter Frukost och Clara avviker för andra klädbytet. Hon kommer tillbaka och säger i en viktig suck. "Jag kände att den där andra tröjan var lite tråkig så jag bytte till den här snygga blusen!" Och sen fortsätter frukosten i rosa skir kråsblus och pärlhalsband.

"Har du varit hos frisören mamma?" Eller hmm, oj jag menar Cillan, det är ju jag som är mamman, tokigt. Och den där lilla Frank, han är min bebis. Nu ska jag lämna honom på dagis"

"Och den där lilla Frank ska sluta med nappen. Men jag tycker han kan få ha den och ändå köpa en sminkdocka eller nåt annat fint. Så kan det vara!!"

I verkligheten är det Clara som brottas med ångesten att sluta med napp. Hon har den bara på natten och vi försöker bli av med det också. Hon har blivit lovad att köpa vad hon vill i leksaksaffären när hon slutar. Största önskan just nu är en Hello Kitty laptop. När jag frågade vad hon ska med en dator till säger hon "Meeen mamma, jag ska ju skriva mina texter. Vad gör du själv med din dator?"

Inga kommentarer: