måndag 25 juli 2011

Snurrigt

Matar Frankie i arla morgon stund. Idag ska jag testa gröt och snart borde man kunna gå över till välling. Frank är inte helt nöjd med bröstmjölk + ersättning. Han är så hungrig hela tiden, äter konstant känns det som. Ja, det är ju mindre problem man har, men ändå...

Och Frank rullade runt, det gjorde han för några veckor sen. Det gick obemärkt förbi. Hårt att vara nummer två. Vi satt i soffan och kollade på TV, jag, Frank och Clara. Frank låg bredvid mig och småpratade, Clara satt på andra sidan, hon berättade nåt. När jag vände mig till Frank hade han snurrat runt. Jaha tänkte jag, duktig kille! Och sen fortsatte Clara med sin berättelse. Det var det.

När Clara vände runt första gången blev det en stor uppståndelse, faktum är att jag fortfarande kommer ihåg ögonblicket. Mommo och moffa satt med Clara i soffan på Värmdö. Det måste ha varit den helgen vi döpte Clara. Jag råkade precis ta upp kameran för att filma. Och då plötsligt, bara så där, hon vänder runt. Det blev ett stort jubel och applåder och första snurren kom med på film.

Annars så testar Frank lite nya ljud och trivs inte med att ligga ner i onödan. Han vill upp, sitta, gärna stå, men det orkar inte hans knubbiga små ben allt för länge. Men han testar gärna och ofta. Börjar bli dags för hoppgunga, tror det blir en riktig hit! Måste hitta nåt där han är nöjd, funkar inte att bära, bära, bära.

Och den här världen då, fruktansvärt knas. Tittar på nyheterna, igen. Man kan inte sluta titta även fast det är samma nyheter som rapporteras om och om igen.

"Om en enda person kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans"
Sagt av en som överlevde

Inga kommentarer: