lördag 30 juli 2011

Hungrig mellan Sthlm-Gävle

Rosévin, kallt och bubbligt. Det drack vi här om dagen på Junkergatan, i gräset på bakgården. Somrigt! Tilltugg - falafel, hummus och tzatziki!

Som om inte det räckte fortsatte vi med en ceasarsallad med scampi på Söder. Sen gick vi över till drinksortimentet, strawberry daquiri och sånt. Förutom när Mona beställde, då blev det Mintu och ett glas VITT VIN, behöver nog inte förklara hur den smaksensationen upplevdes.

Mer scampi blev det till lunch igår, på Melanders fisk. Nån curry variant, jag förväntade mig värsta goda, det var OK men inte mer. Petri käkade räksalladen, den kan man lita på, alltid god! Och Clara äter som vanligt bra på Melanders, torsk med skirat smör och färskpotatis.

Ja och nu undrar du förstås vad vi åt till middag?! Det kan jag berätta! Det blev grillspett. Kyckling som jag gned in med en rub på bl.a. ingefära, chili, citrongräs. Sen lindades bitarna in i serano skinka. Kycklingen varvades med kryddig korv och lök. Ris till och en fetaost kräm med chili och vitlök. Snabbt och gott!

Jag sitter i bilen, på väg igen. Lite uttråkad och hungrig...

Inga kommentarer: