onsdag 27 juli 2011

Skansen


Åka karusell var bäst med Skansen, mini tivolit stod högt i kurs hos Clara. Skansen var trevligt MEN vi valde fel dag. Allsångsdag... Mycket folk, ooo ja! Lite kul i och för sig att kolla genrep, vi kollade inte så mycket men slängde ett öga dit när vi passerade ibland. Lyssnade på Eric Saade över en mjukglass, nynnade med till några allsånger och såg ryggen på mumsiga Måns. Inte mer än så.

Kan tänka mig att hösten är mysig på Skansen, tidig höst, hyfsad varm sol, picknick, strosa runt. Mjaaa, jo det är mer min stil. Vi kommer åter till hösten!

Och idag då, galet varmt helt otipat. Jag hade inte fattat att det skulle bli finväder, men så var det. När vi fattade det packade vi ihop. Jag , Ella, Clara och Frankieboy. Vi tog oss till Vinterviken med hjälp av privatchaufför (jag är visst utan bil igen... den blev såld...).

En riktigt skön dag i skuggan under ett träd. Och vi bjöd över Amal till vår filt på kaffe och kaka, tyvärr hade hon inte med sonen sin vilket Clara tyckte var boring.

Nu har Ella dragit vidare, hem till norr. Petri är ute och tar nån öl och mina troll sover helt lugnt. Väldigt tyst plötsligt...

Inga kommentarer: