torsdag 14 april 2011

Onödigt vetande om min iPod..

Det är inte vilket poppsnöre som helst som har bidragit med låtar till min iPod, här snackar vi tunga låtar! Det är rätt fränt att låta olika personer bidra med musik som man tankar in och sen låta iPoden göra jobbet att blanda och ge. Jag vet att jag för bra många år sen bad om musik från bror min och sambon Mia (som är skyldiga till många udda men sköna låtval), fick en CD skiva fullproppad med musik, typ en miljon låtar. Petri har bidragit med en del + att han fått musik från olika håll och så mina egna favoriter.

Under dagens promenad i ett VARMT Stockholm trampade jag på i bra fart till Backyard Babies, Creed, Counting Crows, nån gammal härlig dänga av Crash Test Dummies, Jamiroquai, Mary J Blige, Petter, Sting och så plötsligt blir det ett lite lägre tempo. Jag tycker mig känna igen inledningen men kan inte riktigt placera, aaaa nu så.. Totta Näslund med "Pärleporten". Man kan ju inte låta bli att sjunga med. Och med lurar i öronen och hög volym känns det som att omvärlden inte finns, kanske att jag glömde av mig och sjöng med lite kraftigt. Förbipasserande lär ha trott att jag var en svårt religiös person som vrålade ut såna andliga bitar.

Efter "Pärlepporten" kom fina bitar som "På festplatsen" med Owe Thörnqvist, "Det börjar verka kärlek banne mig", "Liikavaara Frans" och några galna tornedalska dragspelsvisor. Och precis när jag började tappa tempot vaknade jag till av The Prodigy och "Firestarter", lite Scooter och Limp Bizkit.

Jag fick även några riktigt glada överraskningar i form av ex. Johnny Nash och "I Can See Clearly Now" som jag inte visste fanns i min iPod. Fantastiskt!

Nog jiddrat om detta, god natt!

Inga kommentarer: