söndag 19 december 2010

SNÖ!

Det tar aldrig slut det här snöandet, lovely! Jag tror aldrig det snöat så här galet under mina snart 15 år i Stockholm. Men nu har det varit sånt där jobbigt aggressivt snöande som sticker i ögonen och tar sig in överallt hur man än gör.

I fredags gav jag mig iväg på ett mysigt glöggparty iförd klackar, kilkklackar men ändå. Jag åkte mest taxi utomhus men det var kämpigt den lilla biten jag tog mig fram i snön. Lördag fick det bli luddiga gympadojor hela långa dagen, varmt, gosigt och bekvämt. Shoppade med Jennie och Renita och åt rödinglunch MED efterrätt på Grodan sen blev det ytterligare en glöggtillställning i Danderyd.

En riktig gammal hederlig byglöggfest, kan inte bli annat än trevligt! Representanter från Vittangi, Kuoksu, Svappavaara och ett hörn av Lainio. En drog fram stickningen och passade på att utföra nytta med nöje och gjorde färdigt julklapparna. Med en riktigt norrländsk "spåtant" i sällskapet blev alla givetvis spådda och hon är verkligen riktigt på riktigt så det är spännande grejer. Eftersom de flesta var något äldre än oss presenterar man sig med föräldrarnas namn och byanamnet såklart. Och det blir alltid fullträff. "Nämen herreguuuud!! Jaha Gullan och Bosses dotter, från Kuoksu! Men herregud, du måste hälsa!"

Och dagens skor blev rejäla Bally skor. Ingen längre tur i snön. Medan Petri och Clara rejsade med pulkan mötte jag upp Teresia i vår galleria för lunch och mer shopping. Kom av mig med julklappar och shoppade mest till mig själv så nu vette sjutton när jag ska hinna med det sista inköpen. Ja, nå OK i Vittangi står ju kvar. Där har man ju julhandlat förr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ok Vittangi rules!/Lillebror