lördag 4 december 2010

Peppishuset på plast

Vi var ner till Vinterviken och åt Markus Aujalays goda potatis och fänkålssoppa idag. Satt som en smäck efter att ha varit ute och härjat i snön. Jag, Petri och min coola faster som går helt i lila, jämt. Till och med resväskan är lila, coolt...

Efter att ha varit ute i kylan höll vi oss inomhus och skapade årets pepparkakshus. Blev rätt så fult men tydligen gott. När jag senare var på toa hörde jag Clara smaska och gotta sig i köket. Jag ropade på henne och frågade vad hon gjorde, hon svarade bara "det går braaa mamma, bra!" Och när jag kom ut hittade jag henne ätandes på huset. Ja, så vårt hus fick plötsligt en helt ny karaktär. Men det gjorde nog bara gott åt designen.

Faster tog tåget hem och Petri skickade jag iväg på grabbkväll, tror att han behövde det. Inte för att han har ont om aktiviteter och sitter hemma i onödan men jag är väl förmodligen världens bästa fru helt enkelt. Hoppas att jag också får till en "egen" kväll snart, på tiden liksom...

Ja så när vi blev ensamma fyllde vi badkaret med rosa skum, plumsade i och gjorde roliga peruker och skägg av skummet. Partyskämt på hög nivå för en två åring! Efter bad lördagsmys. "Nu äter vi glass!" sa Clara "och sen godis, lite popcorn och saft, det blir bra" När hon var helt vimmelkantig av trötthet och med proppfylld mage frågade jag om hon ville ha nåt mer innan läggdags. Hmmm, hon funderade länge... "Jaaaa, jag kan ta ett russin mamma". Det fick avrunda kvällen och sen somnade grynet djupt.

Jag är också alldeles för trött men det är ju faktiskt lördag, klockan är 22:52. Nä jag kämpar lite till.

Inga kommentarer: