tisdag 7 december 2010

Fet och fångad

Fånge i sin egen kropp, just precis så är det. Jag vill men jag kan inte, och det gäller allt just nu. Det gör ont, är tungt, tröttsamt och tråkigt.
Blä för att vara gravid. Man får säkert inte säga så men det känns så. Jag är nog inte gjord för att vara gravid. Jag längtar verkligen efter bebisen men det är ett hårt jobb att komma dit. Förlossningen vågar jag inte ens tänka på, förtränger den så gott jag kan.

Idag har jag jobbat hemma, kände mig för risig för att orka till kontoret. Snart är jag klar och stänger ner för idag. Tänkte hinna handla innan det är dags att hämta hjärtegrynet. Måste bl.a. komplettera veckans Middagsfridskasse med några kryddor. Veckans menyer lät helt ok. Det här får vi i veckan - Pastagratäng med kycklingfärs och sallad, Stekt lax med timjan- och vitlöksgrönsaker och potatis i ugn, Salami- och mozzarellafylld fläskfilé med kokta grönsaker och ris.

Igår kokade jag ihop en fisk och räkgryta. Vi hade vårt femte besök i form av Kuoksubo inom en och en halv vecka. Det är bra! Ingela som är nere på kurs kvistade över på middag. Om Petri mot förmodan inte jobbar ikväll tänkte jag haka på och klara av en del julshopping med henne. Men nu ICA.

2 kommentarer:

Erika sa...

Usch:/ Kommer allt för väl ihåg den där känslan, att vara gravid är inget trevligt tillstånd enl mig, det är nåt man bara måste pina sig igenom för att få de där guldgrynen sen;-) Du är då jättefin iallafall=)

Cillan bloggar sa...

Tack snälla! Ja det är lite jobbigt, men snaaart över!