torsdag 16 december 2010

Det var bättre förr

Sprang, eller joggade, ja eller typ lufsade fort. Gångart okänd men ett betydligt högre och skumpigare tempo än att promenera och på det kissnödig. Så tog jag mig fram till tvärbanan igår för att inte missa den. Jag hann fram precis på sekunden, dörrarna slog igen men jag hann trycka på dörrknappen och dörren gick upp, hujeda mig en sån tur. Annars hade jag blivit redigt förbannad. Att röra sig snabbare än promenera och att vara kissnödig på det är icke att rekommendera för gravida med en jättemage, ont i ryggen, fötterna, ja va fasiken, ont överallt!

Det är tungt nu…

Och igår var vi på Opera källaren på det årliga julbordet. Jag var övertygad om att jag kunde säga att de inte gjorde en besviken och höll samma gamla fina kvalitet. Men det fick jag minsann inte. Förutom att man först av allt blir servera en halv hummer till bordet så var det riktigt dåligt i år. Mycket folk, betydligt fler bord ihop trängda, surrigt och trångt och världens sämsta system runt buffébordet + att det inte var lika hög klass på maten. Mhm.. minsann, det märks att det var ett något bättre ekonomiskt läge förr om åren.

Inga kommentarer: