tisdag 13 april 2010

Klinex

”Ursäkta, men du ser ut som en sån som har klinex i handväskan. Skulle jag kunna få låna en? Det rinner så förbaskat i näsan.”

What?! Vad då ser ut som en sån som har Klinex på lager hur som helst, hur ser man ut då? Vet inte riktigt hur jag ska ta det där… Och hade jag haft nån så är väl ”låna” ännu märkligare, inte fasiken vill då jag ha tillbaka en gammal snorig klinex. En tjej som skulle till å kliva på tvärbanan i samma veva som jag och hundra andra, det var hon som frågade. Man undrar ju varför hon valde ut just mig till den typiska klinextypen. Olika typer av grejer har jag allt i väskan, en del mindra nödvändiga än andra men jag tror faktisk aldrig att jag har haft näsdukar. Så jag är inte en sån som har klinex i handväskan om nån undrar. Jag använder mig oftast av den gamla hederliga skidåkarsnytningen, fräser liksom ut det i naturen helt enkelt.

Nu ska jag jobba lite till, pausade för en stund när datorn jobbade åt mig och jag råkade kom att tänka på annat…

Inga kommentarer: