lördag 10 april 2010

Jag lovar att det blir goda grejer idag!

Nytränad, nyduschad och nyäten, känns mycket bra. Vidare drar vi nog ut på stan för å storshoppa. Clara ska få en massa nytt möblemang till sitt rum som vi inte hunnit inreda än. Men nu tror jag att jag har en plan!

Innan lördagsmys tänkte vi även hinna prova ut Vikingakläder, hitta en möbel där man kan få undan alla fula tillbehör till nya TVn. Borde svänga förbi IKEA väldigt, väldigt snabbt (usch, ja får se hur det blir med det..). Köpa ett par slit-och-släng-stövletter, såna som är bra till allt och funkar på jobbet. Byta Claras vinteroverall på NK, som blev helt missfärgad i första tvätten, strange och mycket irriterande.

Efter att mini lagt sig tänkte vi avnjuta en god middag. Idag blir det nog något utöver det vanliga känner jag. Tre rätter får det bli. Gott vin och finkaffe, ja och nån liten lyxprodukt till kaffet, alltså utöver efterätten såklart. Det betyder att vi måste hinna till Söderhallarna innan de stänger, det blev genast mycket att hinna med.

Jag har varit rödvinssugen i flera dagar och slarvigt nog så drack jag bara vitt vin och en cider på torsdagens AW. After Work på Nordic Light, riktigt bra och framför allt länge sen jag tog mig tid för en AW, så det var vad jag behövde. Igår fick jag faktiskt ett glas vin när vi hamnade på snabbmiddag nere vid Marievik, skulle egentligen handla glass på Vivo men så blev det middag. Dessvärre var det vinet mera boring och maten gav en dåliga vibbar som Petri sa. Ingen höjdare alltså men idag, idag blir det höjdar käk och världens godaste vin. Vet inte vad jag ska koka till i matväg men bra kommer det bli!

Inga kommentarer: