tisdag 26 januari 2010

40 dagar kvar nu

Dricker på tok för starkt kaffe och koncentrerar mig, gör ett försök till att koncentrera mig iallafall. Reder ut en gammal rapport och försöker förstå mig på…
Lika bra å lägga ner kaffedrickandet när kaffet är så starkt att det vrider sig i magen. Hade en tanke om att lägga ner jobbandet också, ta en lång promenad, hämta Clara och fortsätta jobba hemma ikväll istället. Solen skiner faktiskt idag och det är en härligt kall vinterdag.

Annars så knallar det på som vanligt, en bra träningsvärk börjar tränga fram i armar och i ryggen faktiskt. Det gav bra resultat att köra hård stakträning igår. 12,5 km, alltså fem varv på elljusspåret ute i Hemmesta. Jag var så trött och osugen på träning i går kväll. Tur att min Vasaloppscoach är hård. Petri studsade in och åt middag och började klä på Clara precis som om det var helt självklart att vi skulle iväg. Jag var ytterst nära att börja klaga på kylan, tröttheten, att det skulle bli sent innan Clara kom i säng, att jag inte hade valla till skidorna, alltså ursäkterna fullkomligt vällde över i mitt huvud. Men så insåg jag att eftersom jag har världens bästa man som gör allt så lätt kan jag inte banga! Och vet du vad… det var fasiken årets bästa skidtur. Grymt skön åkning, lagom kallt när man väl kom igång, perfekta skidor och jag hade plötsligt en sån ork. Kände mig stark. Innan har det gått lite trögt i skidspåret. Men det är klart, nongång måste det ju börja ge resultat. 40 dagar kvar till Vasaloppet nu…

Inga kommentarer: