tisdag 2 februari 2010

Idag är det födelsedag!

Solen står högt, en helt otroligt fin dag! Å det är min födelsedag!
Det tänkte vi fira ikväll genom att testa ny restaurang, B.A.R Blasiehomens akvarium och restaurang . Ser jag fram emot.
Kollegorna tänkte jag bjuda på minisemlor till eftermiddagskaffet, här är visst seden sådan att födelsedagsbarnet bjussar på fika. Knasig sed men det är väl bara att anamma den och vara glad.

Idag tackade Ingela för sig, vi har haft byfolk på besök. Ella från fredag-söndag och när hon hoppade på flyget i söndags tog Ingela över gästsängen. Idag lämnar hon stan och vi inväntar nya resenärer som beräknas anlända imorgon eftermiddag. Fredrik, Mia och Elsa gör ett snabbstopp på väg hem från Vietnam. När dem drar vidare upp mot Kiruna tar vi gladeligen emot helgens finbesök. Mamsing och papsing, Clara väntar otåligt på en helhelg med mommo och moffa. Jag kallade på mitt vallateam (pappa) + proffsbarnvakteri (mamma) inför helgens skidtävling och dem tvekade inte en sekund. På söndag går starten, Värmdöloppet, fem mil…

Jag är inte på långa vägar redo för fem mil på skidor. Men är man så obotligt korkade att man anmäler sig till Vasaloppet och glömmer bort att träna så får man stå sitt kast. På söndag får jag en chans att känna på hur jävligt Vasaloppet kommer att bli. Om det känns fint… nae, men jag tar det med nån slags ro.

Inga kommentarer: