fredag 8 januari 2010

Jajamensan, det är fredag!

Fredagskänslorna väller över! Längesen jag hade ett sånt härligt fredagsbubbel i kroppen. Jag har liksom ingen arbetsro heller, tänker bara på vad jag ska göra efter att jag arbetat. När jag vrider huvudet åt höger ser jag rakt in i Hammarbybacken, vissa stunder känns det nästan som att jag sitter mitt i. Det är en inbjudande vy, härlig nysnö som gnistrar mot solen som står och lyser klar och fin mitt över skidbacken. Idag är det rätt lugnt där men man blir oerhört sugen på att kila över och hyra ett par lagg. Jag föreslog att vi skulle ta en friluftsdag och skida och afterskia men ingen har nappat på mitt förträffliga förslag, trötta kollegor...

Jag är inte trött, har fullt av energi! Borde vara trött. Efter en matlagningsdag i onsdags med härliga Londongänget på middag på kvällen var jag inte utvilad på torsdag morgon. Längtade till kvällen och att få slänga mig raklång i soffan. Men när kvällen kom blev det ingen vila, det blev bio! Sällan vi kan ta en spontanbio nowadays men just igår hade vi Anne på övernattningsbesök. Perfekt att smita iväg på bio med barnvakt i huset. Vi såg sista Millennium filmen "Luftslottet som sprängdes". Med lite flyt så hann jag inte läsa slutet på sista boken, det var i samma veva Clara föddes och sen har jag inte kommit mig för att ta upp läsandet. Så det var extra spännande när jag inte hade en aning om hur filmen skulle sluta. Å jag var nöjd, mycket bra!

En sista kopp kaffe och sen rasslar jag av jobbet på ca 57 minuter. 14:30 står min vän Jocke och väntar nere vid entrén. Jag vet inte om Jocke är punktlig men då är det sagt. Vi ska iväg och köpa sportartiklar. Jag har blivit utsedd att kitta upp honom på nya skidutrustning eller så blir det långfärdsskridskor, den som lever får se!

Inga kommentarer: