tisdag 5 januari 2010

Trettondagsafton idag

Jag drog på en toppluva och lämnade Clara nere på dagis. Kallt idag, men det är bra då åker pulkorna fram. Förhoppningsvis blir även dagispersonalen mer rörlig och alerta. Står de och hänger som vanligt fryser de häcken av sig i sina sneakers, jeans (antagligen utan långkalsonger) och mösslösa huvuden.

Jag lämnade Clara och vände åter hem, kokar kaffe och tänkte sätta mig och jobba ett litet slag. Hinner jag få undan det jag tänkt mig innan hämtning kilar jag ut på stan och uträttar ärenden. En ny vinteroverall till mini, byta julklappar och spana om rean kommit igång. Presentkort är ju en superbra julklapp, jag ska in på Intersport och kitta upp mig på nya träningskläder som förhoppningsvis även är på rea, då får jag ju dubbelt upp för mitt presentkort!

Kaffet är klart, dags att kicka igång!

Inga kommentarer: