måndag 11 januari 2010

Allting är relativt..

Måndag kom så snabbt, en bra måndag för all del men jag hade önskat en längre helg. I fredags skulle vi ju köpa skidor, jag och Jocke. Inte blev det nåt med det, världens längsta kö. Alla hade kommit på att det var i helgen man skulle köpa skidor. Istället beställde jag världens dyraste underställ, fanns inte i butik så jag får snällt vänta. Jocke införskaffade åtminstone träningskläder, vårt första gemensamma träningspass närmar sig. Kanske att vi får till det till nästa år eller nåt.

Under middagen som vi åt hos Pontus och Anki bokade vi upp lördagens skidpass. Det blev Ågesta Gård och 10 km i -19 grader. Riktigt svinkallt men det var kul att åka. Skidorna gick ändå hyfsat bra även fast det var kallt och trögt i spåren. En bastu hos Nicke, varm choklad, ostsmörgås och sen började känseln i kroppen att återvända.
Å middag fick vi serverat även på lördag, fantastisk skönt. Jag och Lisa möttes upp på Nytorget för ett glas vin och Petri och Clara busade runt hemma med Henrik och Ebba. Sen dinerade vi Henriks goda mat och eldade upp veden i öppna spisen.

Sovmorgon på söndag och en härligt skön morgonrocksdag. Planerna för Japanens rum tog också fart. Han flyttade ut under helgen. Efter nästan fyra år slängde han in ett kuvert med nycklarna och skrev "tack". Det var allt, han ringde inte ens på. Å andra sidan har jag sett honom max tre gånger under alla dessa år så varför ska vi börja bekanta oss nu. Han är i alla fall borta och vi har fått tillbaka våra efterlängtade 19 kvm! 19 kvm rikare eller 7 500 kr fattigare per månad, allting är relativt...

2 kommentarer:

Petra sa...

Åh vad du är duktig på att skriva Cecilia. Jag gillade speciellt detta inlägg... Kort men ändå välskrivet. Du har verkligen talang tjejen. TACK för att du gör mina dagar roligare på jobbet.

Cillan bloggar sa...

tack söta du ;)