tisdag 30 juni 2009

Sommarnätterna är det bästa nätterna

Midnattssolen gör inte direkt att nattugglan i en somnar till. Jag vill verkligen inte gå och lägga mig, sommarnätterna är helt sjukt underbara. Som ikväll, klockan är 00:32 och solen lyser röd och bländar en när man kikar ut, älven är helt stilla och det blänker och gnistrar som kristaller i vattnet. Lugnet och doften av dagg är ren och skär meditation. Jag var precis ut och fotade lite och drog in så mycket luft i näsan att den nästan vek sig. Strax ska jag slumra, Clara vaknar ju om några timmar så det finns inte mycket annat att göra.

Helgens festival sitter fortfarande i och gör inte att man är piggare när Clara börjar tralla vid sex rycket. Och igår åkte jag och Petri ut på nattfiske istället för att sova. Jag rodde båten upp mot Mollinkorva och Petri fiskade från båten - romantik på hög nivå, så vem behöver sova.

Han åkte till Stockholm i morse men jag och Clara blir kvar här ett tag till. Nu trivs jag dessutom ännu bättre. Grannarna har som vanligt sommarhästar på besök, tolv stycken i år. Idag hängde jag med Ella och Ida på första kvällsturen runt berget. Jag red Falcon, en stolt och stor kille med hett temperament och riktigt bra drag i galoppen. Vi gillade varandra så jag hoppas att det blir fler tillfällen.

3 kommentarer:

Erika sa...

Åh vad roligt att rida!!=) Och underbart att vi äntligen får ha sommar!!

Johanna sa...

Vet du! Jag tycker att din blogg är en av de roligaste jag läser och det här inlägget beskrev det så bra. Det är riktigt bra skrivet ur så många aspekter - du bygger upp en stämning och avslutar sen skitsnyggt på ett sätt som gör att man är nöjd, med en glimt i ögat och att man blir sugen på mer.

Det vet jag många som tycker och jag tycker det är så roligt att du bloggar, det känns som jag är nära dig och Clara varje dag.

Cillan bloggar sa...

Men tack! Vad glad jag blir, verkligen jätteglad. Jag har mina 70-100 läsare per dag och fattar inte att så många ids följa vad vi pysslar med. Känns som att det borde vara rätt ointressant. Men jag tycker det är kul att skriva och det är ju extra kul om de som följer bloggen gillar vad de läser ;)