söndag 7 juni 2009

Nämen inte har jag nån åldersnoja, inte då..

Stockholm har typ kokat över i helgen och vi visste om det, ändå ger vi oss ut på stan. Bilburna dock, jag låste bildörren och såg på hysterin på säkert avstånd från vår hiphop-bil, skulle inte ens i min vildaste fantasi ta ett steg ut i folkhavet. Vi åkte runt och gjorde inte så mycket. Hämtade upp Erik mitt i stan, han har varit här på fotboll och konserthelg. Som förövrigt resten av befolkningen i Kirunakommun också var här för.

Det har alltså varit Bruce konsert, fotbollskval, restaurangernasdag, nationaldag och jippon öööverallt på en och samma helg. Jag har nog inte sett så mycket folk röra sig i stan sen Vattenfestivalen, usch får rysningar ända från fotknölarna.

Men det var kul att Erik var här en sväng. Igår hade han med sig halva Vittangis 18-åriga killar på middag. Jättemysigt, jag kände inte igen en endast en men det var som alltid uppiggande att höra ett rent och fint alldeles äkta Vittangimål klinga ut över matbordet.
Inte så konstigt att man inte känner igen dem, när jag flyttade från byn var hela högen inte mer än en tvärhand hög och hade nog precis blivit blöjfria.

Jäkligt otäckt på nåt sätt, jag har ju varit med när Erik var helt ny i världen. Suttit barnvakt, bytt blöja, sett han när han börjat ana att tomten kanske inte är på riktigt och nu helt plötsligt har han vuxit i kapp, fattar bestämt att tomten är fejk och ska ta studenten!
Mest skrämmande är kanske att jag inte kände mig så himla långt ifrån deras nivå (eller liksom, jaa typ så), lite poppig, lite med. Hade vi frågat dem (vilket vi inte ska göra) så hade man nog inte varit så vidare värst frän, utan... gammal... Jag vet ju själv vad man tyckte om såna som fyllt 30!! när man själv just fyllt 18, man fattade ju knappt att det gick att bli så gammal.

Nä nu ska jag dra nåt gammal över mig och invänta sushin som strax borde vara här.

Inga kommentarer: