onsdag 3 juni 2009

Jorå så att träningsvärken sitter där den ska

Vad trevligt det blev igår! Jag hann träffa två av mina favoritpersoner från Väddö på en och samma kväll. Renita som lite proffsigt fick jobb innan hon ens hann dricka examensbubblet var inne i stan med nyjobbet. Hon kom förbi och åt middag med mig och Clara vilket vi blev glatt överraskade av. När Renita åkte hem fortsatte jag in till stan för att träffa Jennie, vi spanade på utsikten från Skybar och tjatade tjejigt tjejsnack. Väldigt skönt och uppfriskande.

Nu ska jag försöka mig på en dusch. Om jag hade problem med att tvätta håret igår lär jag inte ens kunna kliva i badkaret idag. Träningsvärken är nästan löjligt ond idag. Och i em ska jag till naprapaten, vågar inte ens tänka på hur det kommer kännas. Förhoppningsvis bra efteråt iallafall, men jag ser inte fram emot behandlingen.

Annars kan man väl säga att träningen går knaggligt, hela tiden nåt som kommer ivägen. Idag kan jag inte springa eftersom träningsvärken knappt tillåter mig att gå. Förra veckan var jag helt slut med min rygg och fick endast till en promenad som räknades som träning. I helgen hoppas jag dock att regnet uteblir och att jag kan damma av mina inlines, den träningsformen ser jag verkligen fram emot. Nu är det förvisso minst två år sen jag klev i mina snabba skridskor, risken finns att jag blir en trafikfara och allmänt hatad av mina medtrafikanter när jag ger mig ut. Men det är smällar man får ta liksom.

Inga kommentarer: