fredag 12 juni 2009

En fredag

Clara vaknar 05:50. Vill inte somna om så vi myser i sängen och läser om musen Molly och hennes vänner till strax innan sju.

Grötfrukost och sen yr Clara runt som en virvelvind helt naken. Jag dricker kaffe och äter en smörgås. Enligt min PT ska jag äta smörgås + gröt + ägg. Jag ska ju träna sen så jag borde grunda bra, men... ähh skit i det, hinner inte.

Lämnar Clara på dagis, ledsen tjej. Skitjobbigt.

Jag går hem, sätter mig vid datorn och rensar spam från min nya jobbmail. Helt sjukt vad mycket spam, rensade bort närmare 400. Irriterande, måste be IT-killen styra upp det där.

Kom på att Clara travade iväg med en jordgubbe igår kväll. Hon hade jordgubbsspår över hela kroppen inklusive håret, men jag misstänkte att hon inte ätit upp hela. Nu gav jag mig ut för att leta reda på resterna, ganska snabbt hittade jag halva jordgubben intryckt i lakanet i vår säng. Röda kletiga spår på golvet och jordgubbsfragment i vår vita fårskinnsfäll. Märkligt att jag inte såg det igår, var väl för trött för att orka se. Ändå ganska jävla otroligt att en endaste jordgubbe kan få till en sån mess.

Putsade bort det värsta och fortsatte jakten på bilnycklarna. Senast jag såg dom hade Clara placerat dom lite snyggt i sin dockvagn bland annat hittegods. Som pennor, mina glasögon, kuvert och annat skräp från papperinsamlingen, en tom ölburk och en fjärrkontroll.
Nu var nycklarna plötsligt inte där, inte heller i tvättmaskinen, sophinken eller i gula bussen. Där kan man annars göra fynd om man saknar nåt. Åhh, ger upp.

Byter om och packar träningsväskan, slår ett öga ner på dagisgården. Clara leker med John, han kör henne i en solblekt blå Bobby Car. Hon ser väldigt nöjd ut, John är bra!

Tränar, svänger in på systemet på hemväg, handlar på Konsum och hinner prata en sväng med Anti, vilket var väldigt längesen.

Dusch, vrålhungrig, värmer mat från igår. Hinner bläddra i Aftonbladet och klockan är 14:00.
Hämtar älsklingsungen och hon blir så glad när jag kommer att ögonen blir till streck när hon skrattar.

Vi går hem, delar på en apelsin och kör balansträning i form av kuddkrig i sängen. Clara ritar en stund med vattenpennor på sin ritmatta. Vi rattar in "the voice" på radion och dansar eftermiddagsdansen, Clara lär sig en ny snurr. Gäääspar och jag frågar om hon vill vila. "Da", och hon nickar med sitt runda lilla huvud.

Nu sover hon och jag ska förbereda mat till oss. Sen bad och mys i soffan innan skrutten ska sova. Om jag inte råkar somna bredvid tänkte jag mig ett bad, läsa nya Mama och äta ekologiskt fruktgodis.

Inga kommentarer: