måndag 20 april 2009

MMS från mamma..


..som trillat illa i fjällen och gipsat hela lilla mammafoten! Hon fick åka helikopter å allt, usch så läskigt. Men mamsingen skickade sms när hon var på väg och tyckte att det var häftigt. Inte att bryta benet men att få åka helikopter.
.
Vi har inte haft fullt så mycket action under helgen men intensivt. Det kändes som att helgen började redan i torsdags när jag hängde med Mona och Fatma på en söderrunda. Hemma efter 03:00 och ändå pigg och alert på fredag. Nja pigg kanske var något snett uttryckt men inte heller toktrött. Medan Clara rockade på som bäst kom jag på att det vore trevligt med bio. Och det vore trevligt att gå på bio med Petri, det var väl nåt år sen sist. Hur gör man då? När barnvakterna inte precis duggar tätt.
Jo, jag bokade biljetter i Uppsala så klart, briljant idé måste jag säga!
.
Vi åkte dit, käkade en riktigt bra middag på italiensk restaurang. Lämnade över Clara till farmor och farfar och gick på bio! Frukost på lördag morgon och järnet iväg tillbaka till Stockholm och Sagas 3-års kalas. Efter kalaset fortsatte jag vidare hem till Mona där vi drack vin och petade i oss tapas till sent på natten. Och igår fick jag sovmorgon, Petri och Clara monterade en ny blandare i toaletten och jag låg i sängen till efter elva, lyx! Upp och hoppa och ut å åka bil, fixade och donade och mötte upp Petra och Christopher på Primo Ciao Ciao, pizzafrossa och en shoppingrunda på NK.
.
Helgen är över, jag och Clara ska nog bara chilla idag. Kanske en promenad på eftermiddan och när Petri kommer hem går jag ner till gymmet.

Inga kommentarer: