lördag 4 april 2009

Fyller på...

Vi fyller dagarna med energi och idag fyllde jag även på med glögg. Grannen kom förbi efter mitt andra skidpass. Jag satt och pustade på trappen och sträckte ansiktet mot solen. Hon hade med sig varm glögg, ett mycket trevligt inslag i eftermiddagslunket.

Som sagt vi fyller depåerna med ljus och energi. Soliga dagar med skidåkning, pimpelfiske, skoter och pulka, Clara har även avancerat till snowracer (rattkälke för oss Norrlänningar). Och idag fick Clara sin första fisk, hon pimplade med moffa och blev så rädd när det nappade att hon var tvungen att gråta en skvätt. Å jag längtar så himla mycket INTE till Stockholm. Även fast jag hör att solen skiner och värmen börjar tina upp stockholmarna, uteserveringarna öppnar och solglajorna sitter på var mans näsa. Det är ju finfint men det är så himla mycket bättre med våren här. Men jag ska väl inte tänka mer på det, har faktiskt över en vecka kvar att njuta av tillvaron.

Och nu ska jag njuta av att Clara sover djupt. Ta ett bastubad, smarra en påskmust och sen sträcka ut i soffan och kolla nåt skräp på TV.

Inga kommentarer: