tisdag 9 oktober 2007

Min största fiende

Min största fiende just nu är utan tvivel tunnelbanan, å fy så hemskt att trängas där varje morgon! Trångt, varmt, läskiga människor, dåliga andedräkter och stinkande parfymer. Jag står inte ut!
Har funderat på att ta moppen till jobbet för att slippa plågan. Lite jobbigt nu när det är höst och kallt bara och inte kul när det är regniga dagar.

Eftersom graviditeten gjort att jag mått piss i flera veckor har tunnelbanan blivit som ett hot. Att stå där varje morgon (för det är sällan man får sitta) och trängas, känna hur svetten pärlas i pannan, knäna skakar och jag bara väntar på att antingen tuppa av eller lägga en spya i kapuschong på personen framför. Usch det är verkligen en plåga.

Jämfört med för några veckor sen så mår jag betydligt bättre men det är fortfarande tufft att åka tunnelbana. Det kanske är dags att köpa en bil...

1 kommentar:

Erika sa...

nej, men fy vad läbbigt.. lider med dig! Alla lukter och allt folk kan ju få en helt vanlig ogravid person att må dåligt...*blärk* Du kanske får köpa dig nån liten bil att rulla i=)
kram!