lördag 1 september 2007

Hemmaspa

Körde ett hemmaspa igår, rosa bubbelbad, hårinpackning och ansiktsmask. Innan badet en två timmars promenad och efter badet örtte och en DVD-film.
Mitt i mitt hälsosamma liv plingar det till i telefonen, ett mess från en kompis.
”Hoppa i pumpsen och kom ut!”

Oj... vad gör man nu då? Det ryckte lite i dansbenet och jag var nära att dra på en festblåsa. Men det andra benet trivdes så bra med foten nedborrad i mammas hemstickde toffla, så jag bangade.

Jag vet inte om det var mitt hälsosamma liv eller nåt annat som fick mig att vakna 06.30 imorse!!! Jag kunde inte somna om, låg kvar i sängen och funderade i en timme.
Kom på en del viktiga grejer när jag låg där och funderade och messade Jennie. Hon förstod inte heller hur jag kunde vara vaken vid den tiden frivilligt, hon blev så paff att hon inte ens svarade. Sen ringde hon upp mig vid nio tiden och frågade hur det stod till, hehehe...

Och idag blev det fotbehandling, mycket bra, skönt och avslappnande. Jag var nära att somna typ 300 gånger.
Efter behandlingen kom Petri hem från Malmö, lagom till lunch. Vi åt på Melanders fisk i Söderhallarna. Ska man äta räksallad så är det där man ska äta, fantastiskt god. Ritkigt fräsch, supergoda räkor, smakrik och kryddig aioli och man får en rejäl portion, jag orkade inte ens äta upp allt.
Å fint sällskap hade vi också, Peter Haber och hans fru minsann, ja dem var ju inte där med oss då men satt i bordet bredvid ;)

2 kommentarer:

Erika sa...

Åh så mysigt med bubbelbad!!*avis*

Cillan bloggar sa...

jo det är riktigt skönt ibland. Används dock alldeles för sällan. Funderar på att slänga ut det men när man väl tar sig tid för ett bad är det ju grymt!