tisdag 18 september 2007

Helgen som varit

Helgen som varit blev en riktigt biohelg, längesen jag var på bio och nu blev det två filmer på tre dagar!
Men ingen större succé tyvärr, på fredag gick vi på ”This is England”. Så där, jag blev mest arg när jag såg den.
På söndag halkade vi in på biografen igen och såg då ”Den svarta Nejlikan” Inte heller någon höjdare. Jag hörde innan att den inte fått speciellt bra recensioner, men ämnet är ju intressant så jag ville ändå se den. Det hade nog kunnat bli en riktigt bra film men nu var den mest seg.

Förutom bio raggade vi runt i Saltsjöbaden för att få lite inspiration under helgen. Vi tittade på en massa fina hus och drömde oss bort.
På Älgö fanns en hel drös med mysiga tomter och fina hus men då skulle man lika gärna kunna bo hemma i Kiruna.
Jag tror faktiskt att det skulle gå snabbare att pendla från Kiruna än från Älgö, helt bisarrt. Framförallt hade det blivit betydligt billigare att bo i Kiruna, där hade vi kunnat köpa hela stan istället för ett hus i Saltsjöbaden.

Jag är inte så säker på om vi är redo att flytta till hus än men det är en rätt mysig söndags aktivitet . Titta på olika alternativ, gå på visningar, äta en god lunch och fantisera lite.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tjena tjejen. Vill du se en bra film se Zodiac 2007 och Fracture! Mkt, mkt bra!!!!

Kram kram Mia

Cillan bloggar sa...

Tack för tipset Mia!
Kramar Cillan