tisdag 4 september 2007

Älgjakt



Petri uppdaterade mig just på lite bilder från älgjakten där hemma. Han åkte upp i söndags för att jaga en vecka. Jag hade lätt bytt med honom om jag kunnat. Hösten hemma är som nåt speciellt, dels alla fina färger och den friska luften men också älgjakten!

Ooo det är så spännande, inte för att jag jagar själv. Hänger gärna med och sitter på pass med mamma eller går med pappa och hunden. Jag har aldrig varit sugen på att jaga själv även fast jag tävlat i skidskytte och skjutit mycket förut. Men skjuta för att döda det skulle jag inte klara av.

När jag var liten och mamma inte var med på jakten satt vi alltid hemma och lyssnade på komradion. Hur spännande som helst, det kunde vara tyst i evigheter bara ett dovt brus i radion. Och plötsligt så blev det aktivitet och gubbarna började kontakta varandra, antingen var någon en älg på spåret eller så hördes en hund skälla och man ville veta vems det var. Eller så hade dom rent av skjutit och behövde hjälp att frakta älgen. Ja spännande var det i alla fall..

I år hinner jag nog inte upp något under hösten, sparar semester till den tilltänkta bröllopsresan!

6 kommentarer:

Erika sa...

Trist att du inte kommer dig upp nåt under hösten... men en bröllopsresa är ju inte så tokigt det heller!! Vart hade ni tänkt åka??

Cillan bloggar sa...

Ja det är lite tråkigt att missa hösten där uppe, men man kan inte få allt ;)

Vi var på väg till Australien, tre veckor i november. Bl. a. hälsa på Teresia som bor där. Men nu kan vi inte åka i november och tar istället två veckor i oktober. Vi har inte bestämt resmål än, bokar resan när Petri är tillbaka.

Erika sa...

spännande med Australien, vad gör hon där??
Skön tid att komma i väg då det är så mörkt o trist hemma i Sverige!

Cillan bloggar sa...

Teresia har bott där i 4 eller 5 år. Hon har pluggat och jobbar nu,om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag att hon är Sales & Marketing Manager på MyPlanet/Bentours

Erika sa...

Vad häftigt!! Hon har inga planer på att flytta hem till Sverige då eller?

Cillan bloggar sa...

Nä tyvärr verkar inte Sverige vara så intressant, hon blir nog kvar där ett tag till.