torsdag 1 oktober 2015

Intensiv tid

Det är väldigt intensivt i skolan, betydligt högre tempo än jag hade räknat med. Jag gillar det men önskar jag hade mer tid och mindre missöden runt i kring. Det har hänt så mycket knäppa grejer och det tar liksom inte slut. Precis när jag kände att jag faktiskt kommer överleva det här med min axelluxation och hittat bra sjukgymnast och tränar på och ser att rörligheten förbättras varje dag. Då landar Frank olyckligt på studsmattan, alltså helt fånigt. Faller fram på knä i slowmotion, det knakar till och jovisst. Fraktur. Älskade lilla barn, det gör så ont i hela mig. Gipsad från foten och upp till låret, rullstol i åtskilliga veckor.

Han tar det ändå ok och kämpar på nåt fantastiskt bra. Vi kommer greja det här också men nu får det vara nog. Jag efterlyser positiva, lätta, härliga vindar. Och medvind tack!!

Älgjakten kom också mitt i allt. Den är svår att stoppa och dyker alltid upp, varje år. Två veckor var planen en gång i tiden men nu med skola och ett schema att följa kortade jag ner jakten till tre dagar. Ingen större jaktlycka men sköna dagar i byn. Och att få träffa familjen, bäst av allt.


Inga kommentarer: