måndag 26 oktober 2015

En glad liten öl bara

Det här var en riktigt glad friday ginger beer. Glad för att det var fredag, början på höstlovet, nära tills mina barn kommer men mest glad för stunden och för att Jennie kom över på bastu.
Jag är fullständigt hooked på ginger beer. Den alkoholfria gör jag helst en Moscow Mule på. Vodka, ginger beer och lime är originalrecept. Mitt är Gin, ginger beer, lime och gurka. Schjuukt gott!
I fredags tog vi en Ginger Joe, den ölen är med alkohol, något för söt men med ett stänk av lime så ordnar det upp sig!

Efter bastun hoppade vi in i en taxi och på order av festgeneralen Bo infann vi oss vid hamnen nedanför slottet innan 19.00. Som vanligt i sista stund men ändå i lagom tid för att slänga oss ombord på en liten Cruise. En sån där räkbåt trodde jag, det här var nog samma koncept fast med tacos. Ahhhhh!!! En fredag utan barn och äntligen utan tacos, vad gör man helst då??? Man åker såklart tacojävlabåt!!!

Nä alltså jag gillar inte att klaga och det är förjävligt skönt när någon drar ihop folk, ordnar styr upp och bjuder in. Sååå... jag käkade tacos som aldrig förr och hade en mycket trevlig kväll.

Att man sen blir så förbenat trött och dras med huvudvärk dagen efter man käkat tacos på vuxet sätt, ja det får man väl ta ibland när man ändå hade så vansinnigt trevligt. Men nu ska jag inte äta tacos på ett tag. Jag ska foka stenhårt på höstlov, mina barn och träna!

Inga kommentarer: