söndag 18 oktober 2015

Pumpagubbe

Skulle behövt använda söndagkvällen till att plugga. Men jag blev som förlamad när jag lämnat mina juveler till deras pappa och blev ensam kvar. Att städa undan utan att nån går efter och plockar fram igen gör ju faktiskt att det blir städat! Ingen att laga middag till gör ju att det inte blir nån disk och kladd och klet. Och plötsligt finns tid att bara sätta sig i soffan och glo meningslöst på TV, precis vad jag gjorde i två timmar. Jag kollar aldrig TV nuförtiden, verkligen aldrig så jag visste inte vad jag skulle kolla på, zappade tills jag inte orkade med mig själv och insåg hur mycket den där TVn snor vår tid, vårt liv! Så jag klev upp ur soffan och bakade sedan av en rotselleri i ugnen i en och en halv timme. Massor av smör, citron och flingsalt och ett glas rött till. Varken mer eller mindre. En perfekt middag när man bara behöver tänka på sig själv. Och sinnesjukt gott!

Eftersom jag behövde söndagkvällen till att plugga bokade jag inte in någon söndagsaktivitet. Ångrade mig lite när jag insåg att jag mest troligt inte kommer att förmå mig att ens öppna böckerna och mitt enda sällskap var en pumpagubbe som spyr mot mig. Men ähh... Bättre det än inget sällskap alls.

Skolveckan förra veckan fokade på olika typer av funktionshinder. Massor av föreläsningar och en möjlighet för oss elever att prova på handikappidrott. Rullstolsbasket, goalball, innebandy utan armar, fotboll på ett ben, judo, volleyboll utan ben, alltså sittande osv osv... Väldigt lärorikt och en påminnelse om hur bra man ändå har det.

Inga kommentarer: