lördag 22 mars 2014

Älskar skidskytte!!

En epok i svenskt skidskytte är över. Ligger i min zebrarandiga sackosäck och tittar på Sportcentralen på TV4. Härliga grabbar, Ferry och Bergman. Väldigt ledsamt att det är över. Väldigt väldigt ledsamt.

Och alla galet sköna kommentarer från Ferry. Dom tar ju aldrig slut! Bra statement när det gäller doping från Björn Ferry. "För mig får det gärna bli dödsstraff eller i alla fall en upprepad pungspark för alla dopningsbrott"

Det är lustigt hur en känsla kan vara ja... typ förevigat. Det är så himla längesen jag stod på startlinjen men alltid när jag tittar på skidskytte kommer känslan tillbaka. Uppvärmning, inskjutning, nervositeten, test av skidor, koncentration, vapenkontroll, ilska, glädje, tårar, ibland säker som attan och vinst kändes lätt, ibland en dålig inskjutning, dåligt humör och dåligt väder, dålig känsla. Men så kunde det gå sjukt bra ändå. Vädret var rätt avgörande för vilket humör jag skulle vara på. Trög snö och kallt då var jag inte så rolig.

Adrenalinkicken sitter också som en smäck i minnesbanken. Minuterna innan start, spänna på skidorna, dra på geväret. Komma in på skjutvallen, fingret på avtryckaren, skjuta fullt och svinga geväret på ryggen. Prisutdelningar, gemenskapen. Det är en lycklig känsla rakt igenom, hoppas att jag alltid får ha den kvar!

Nu hejar vi på grabbarna i sin sista tävling. Frank vill mest krama sig igenom loppet. Okej kombo så här en lördag. Mer kramar och skidskytte åt folket!!



Inga kommentarer: