måndag 27 januari 2014

Möblemang

Vår platsbyggda soffa till köket uteblev. Jag bestämde mig för en brun chesterfield soffa och såg hela möblemanget framför mig. Två udda fåtöljer, en stor lampa i mässing eller guld, kuddarna, en liten pläd... men jag såg det inom en snar framtid. Det gjorde inte leverantören. Och när vi av en slump sprang på en heeeelt annan soffa som kunde skickas hem nästa dag då råkade det sig så att det blev den. En svart skinnsoffa med sneda armstöd, modernt stuk, rätt diskret från Dux. Kuddar i finskt elefanttyg, en röd Klippanpläd och precis innan jul hittade jag bordet på Inside & Living i Nacka. Mattan och en sackosäck i sebratyg hittade jag på Väddö möbler i Älmsta. En sån där pärla man gillar, Väddö Möbler. Det finns lite av varje, man gör ofta fynd och det är bra grejer!

Inga kommentarer: