torsdag 23 januari 2014

Att bli väckt av Frank

"Gooomorrrrron kapten!!" Och en blöt puss över hela ansiktet på det. När Frank vaknar på rätt sida är det ljuvligt att vakna, även fast klockan är 06.30. Är han glad är alla glada vilket underlättar morgonbestyren avsevärt.

Och så smällde det bara till så var det torsdag igen och helgen närmar sig. Skidor, skridskor, pulka, tacolördag, bastu, och söndagsmiddag på lokala pizza/pasta haket. En mysig hemmahelg. Det var förra helgen det. Helgen som kommer blir ungefär likadan fast ändå inte, vi får se!

Klockan är 21.00, barnen och Petri sover sen en timme. Barnen för att de är barn och Petri för att han var ute halva natten igår. Ännu en ensam kväll ikväll alltså. Trist ibland men just ikväll rätt skönt. 

Jag har fixat naglarna och ordnat i min garderob. Hittade gamla jeans sen före gravidtider i förrådet. En del kom jag i, upplyftande måste man säga! Andra kräver ytterligare några timmar på gymmet och ett mindre sockerintag, skitboring. Och nu ska jag lägga mig på golvet för att stretcha rumpan och kolla på TV. Jag har tränat NIO dagar på raken, HÅRT. Det känns, det gör ont och det är bra. Och jag ska träna imorgon också, dubbla pass, pilates och skidåkning sen ska jag vila. Kanske en dag eller möjligen två. Ja, lite sånt gör jag när dom andra sover.

Inga kommentarer: